Uitgerust!!

22 mei 2018 - Guignicourt, Frankrijk

Maandag 21 mei  Het is 2e pinksterdag en we waren aan een rustdag toe. We staan op een mooie plaats, het valt niet mee om niets te doen na al die dagen fietsen maar we proberen de dag zo nuttig mogelijk in te vullen.Na een lekker ontbijt met verse crosantjes gaan we naar de supermarkt voor boodschappen en brandstof om te koken.In de middag maken we nog een pittige wandeling in de hitte.We hadden nog een heerlijke fles wijn gehaald waar we 2 dagen mee konden doen........maar hij smaakte zo goed....jullie kunnen het al raden! Vannacht hoorde we nog de bosuil roepen,en op een bankje achter ons zit elk uur de bosvink wel te fluiten heerlijk zo dicht bij de natuur.Ook onze eerste vos hebben we de weg over zien steken, en we hebben elke dag nog de Koekoek horen roepen. Helmi heeft het appen al aardig onder de knie!Het was een mooie en nuttige dag.                                                                         Dinsdag 22 mei. We staan vroeg op en fietsen om 08:45 uur weg, We zitten 10 km van de route af. Henk heeft een route op gps gemaakt naar de route maar dat blijkt toch iets langer uit te vallen. Na 25 km, vlak voor Reims, gaan we een bakkie doen in café in een dorp, als we de deur open maken komen er al gelijk 3 boxers op ons af, op zich aardig ware het niet dat het hondenslijm aan de fietsbroek zat. Na de koffie zetten we onze route voort naarReims. We nemen de fietslift omhoog om in de stad te kunnen komen. We willen de Kathedraal graag zien en daar zijn we om beurten naar binnen gegaan, het is een prachtig bouwwerk. Hierna fietsen we langs het kanaal richting camping, ook hier zat weer een omleiding. Als we onze tenten net hebben staan barst het onweer los. We genieten 's avonds nog van een schitterend uitzicht over de heuvels.

1. Marjan:
    22 mei 2018
    Ha Henk en Helmi,
    Genieten ! en wat mooi weer dat je ook daar de bosuil hoort! Fijn om jullie reis te volgen!
    Goede voortzetting!
    Groetjes van Wim & Marjan
  2. Koosje de Leeuw:
    22 mei 2018
    Ook onweer!!! Hier rond den Bosch ging het zo hagelen dat er 20 cm ijs stond, keukens liepen onder water.
    Hier gelukkig niet.

Julie hebben ook honden aan de broek gehad... (zie mijn blog puppy love)
  3. Anke Brinkman:
    23 mei 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Ik zie dat het slijm alweer weg gewassen is ;-)
    nog een heel mooie reis toegewenst!