Vleermuizen en Vuurvliegjes!!!

15 juni 2018 - Sint Geertruid, Nederland

Donderdag 14 juni: Als we om 09:00 uur van de camping vertrekken zwaaien we nog even naar Anthony, een jongen uit Liverpool die gisteravond nog met zijn gitaar op de camping aankwam. Dan fietsen we weer de Vennbaan op. Een licht traject is het. Vrij gemakkelijk klimt een mens daar naar 500, zelfs naar 680 meter. Bij Bosfagne (Sourbrot) kunnen we nog kiezen: vlak maar een beetje saai( HB is er eerder geweest) en 16 km langer, of nog maar weer eens wat klimmetjes maken, de bossen van de Hoge Venen door. Natuurlijk, je ziet het al aankomen: het worden de klimmetjes door de verlatenheid, nog een keer langs watervallen, over steenslag- en grindpaden. Maar dit keer vielen de klimmen mee en kregen wij tijdens de afdalingen vele kilometers cadeau. Het volgende vraagstuk is: Gaan wij vandaag nog naar St. Geertruid? Kunnen wij dat halen zonder neer te storten? De afstand is het probleem niet. Na Plombières en Sippenaeken, in de Zuidelijkste Hut van Nederland, is het zeker: wij eten vanavond heel erg laat, maar onze tenten zullen op de Heerkuil staan. Wel jammer dat we in regenpak het vaderland moeten bereiken. Eijsden-Margraten is het eerste gemeentebordje dat wij zien. (Knipoog naar Willie Wijnands). In de laatste 10 kilometer van de 2000 ben ik(HB) vaker afgestapt dan tijdens de hele tocht. Kennen jullie Noorbeek en Mheer en Bergenhuizen? Hier boven ‘s avonds na het eten zien we eerst vleermuizen, later vuurvliegjes. Mooier kan een tocht niet eindigen!!!!

1. Maartje:
    15 juni 2018
    Wat ontzettend mooi!!! Een geweldige tocht!
  2. Koosje de Leeuw:
    15 juni 2018
    Weer mooi verhaal en welkom in Nederland
  3. Ab en Marietje:
    15 juni 2018
    Leuk weer jullie belevenissen lezen,nu bijna weer thuis.gr
  4. Charlie:
    15 juni 2018
    Schitterende lange fietstocht met prachtige verhalen en foto's.
    Bedankt!
  5. Willy wijnands:
    15 juni 2018
    Aangekomen in het mooidte stuk van de hele route!!!! LIMBURG. 👍👍👍😜😜

Grt Willy Wijnands
  6. Henk de Leeuw:
    Klopt Willy
    Dat vonden wij ook en met name Eijsden!!😂😂😂😂😂👍👍👍👍
  7. Marian Jonas:
    15 juni 2018
    Welkom in Nederland! Heel wat km achter de rug!
  8. Doortje - Jo:
    17 juni 2018
    In ons kikkerlandje aangekomen, welkom thuis