bonjour

20 mei 2018 - Monampteuil, Frankrijk

Hier weer verslag van de laatste 4 dagen, maar eerst willen we jullie danken voor de leuke reacties.                                                                                                    Donderdag 17 mei.  Het is alweer donderdag wat gaat de tijd hard. We hebben de koude noorden wind nog steeds mee, maar savonds voelt het niet lekker aan met zo’n wind. We fietsen om 08:45 uur weg, als we bij Lievin kommen wordt er aan de weg gewerkt, we mogen er niet door, dus fietsen wij een stukje om. Dan volgt er een lange klim naar Notre Dame de Lorette, een enorme begraafplaats boven op een berg. De afdaling gaat steil naar beneden waar een dame ons vertelt dat de weg is afgesloten dit maal kort stukje om.Dan komen we bij Arras waar we even een rondje centrum doen, wat foto’s van de mooie gilde huizen maken en van het plein. Hierna fietsen we de stad uit via de Scarpe, een mooi jaagpad met ook hier een omleiding.We eindigen de dag bij camping Boiry-Notre- Dame.                                                                                                  Vrijdag 18 mei. Van deze dag niet zo veel te melden, flink wat hoogtemeters en de laatste 5 km waren erg mooi langs kanaal naar St. Quentin. ‘s Avonds nog een pittige wandeling gemaakt naar het centrum met de mooie kathedraal en mooi plein het stadhuis, de sfeer bij de Ierse pup zat er goed in. Nog een medelander ontmoet die in Israël had gefietst en twee meiden die voor de Hartstichting naar Parijs fietsten.                               Zaterdag 19 mei. We fietsen met mooi weer weg nog steeds noordenwind. De eerste 25 zijn vrij vlak ook fietsen we 15 km langs een mooi jaagpad langs het kanaal, dan wordt het weer klimmen. Het wordt warmer dus wat tijd genomen om ons in te smeren,we kleuren al aardig bij. Als we op 1 km van camping komen krijgen we nog 3 pittige klimmen te verwerken waarvan zelfs 2 van boven 10%. Na een goede pasta maaltijd maken we nog een kort rondje om camping en duiken dan de tent in.                          Zondag 20 mei:   We wilden vandaag een rustdag maar daar was de camping niet geschikt voor, dus weer verder. De eerste 10 km waren van grote schoonheid langs het riviertje de Ailette. Toen hoorden we het geluid uit microfoons steeds dichterbij komen , plots fietsten we tussen wielrenners. Het bleek een triatlon te zijn, er was te weinig ruimte tussen ons en de lopers dus wij moesten plaats maken. Wij zijn toen maar op de weg gaan fietsen die parallel langs het fietspad liep, waar alle lopers over gingen. Na  10 km hadden we weer ons eigen pad. Even wat cijfers: we hebben al 611 km gefietst, met in totaal 2800 hoogtemeters. Nu zijn we op een mooie camping waar we morgen een welverdiende rustdag nemen. Vanavond hadden we onze eerste regenbui. Dat was het, groetjes Henk en Helmi

1. PJ van Raaij:
    20 mei 2018
    Hoi H & H❤

Geniet van jullie welverdiende rustdag!
    De planten hebben vandaag weer water gehad en doen het goed.
    Knap dat jullie er al 611 kilometers op hebben zitten!

Hier vandaag een heerlijke dag gehad.
    Met de scooters naar beesd pannenkoeken wezen eten jammie :)

Veel plezier nog en uitkijken!

Liefs Peter & Janneke 😗
  2. Koosje de Leeuw:
    20 mei 2018
    Ja de kilometers gaan hard bij jullie!
    Hier ook lekker gefietst maar dan zonder bagage....

Groetjes Koosje
  3. Johan en Wiljan:
    21 mei 2018
    Goed bezig Henk en Helmi !!
    En Henk je houdt de blog prima bij ;)
    Geniet van alles wat nog komen gaat.
    Groeten Johan en Wiljan
  4. Willy wijnands:
    Hoi H&H,

Zo te lezen gaat het prima met jullie. Ik hoop dat jullie de wind mee blijven hebben. Geniet er maar van. Groetjes Willy.
  5. Trees:
    21 mei 2018
    Wat een etappes zeg,!! Vele hoogtes al beklommen! Respect 😃 goed uitrusten allebei dan kom je weer fijn verder.
    Ontzettend leuk om jullie te mogen volgen zo 👍 goede reis verder ☀️☀️☀️☀️
  6. Hermine:
    Ha Henk,
    Ik miste je en je verhalen. Dacht ineens: reisblog!! Blij dat ik je gevonden heb ;). Leuk om je zo te volgen; knap de verhalen die je schrijft! Groet aan Helmi
  7. Henk de Leeuw:
    Dank voor je leuke reactie Hermine. Groetjes H&H
  8. Maria Franken:
    Hoi Henk,
    Wat mooi om jullie zo te volgen en wat hebben jullie al veel gefietst, super.
    Goede reis verder en we kijken alweer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Maria Franken
  9. Willie Boudeling:
    21 mei 2018
    Wat zit het weer jullie mee. Jullie zijn goed op weg. Fijne rustdag. Tot gauw weer.
    Liefs Otto, Pelle, Willie
  10. Doortje - Jo:
    Hallo Henk - Helmi,

Wat een fietsreis in frankrijk en knap de vele km die jullie afleggen!
    Leuk om jullie te volgen goede reis verder.

Weer vanuit Alphen na ons Texel dagen Groetjes Doortje-Jo
  11. Henk de Leeuw:
    Hoi Doortje
    Dank voor reactie.
    Hopelijk hebben jullie het leuk op Texel gehad.
    Groet H&H
  12. Kees Vogels:
    Hoi Henk,
    Bonjour! Het begint nu echt op een fietstocht te lijken. Grote etappes in een mooi landschap. Laat die foto's maar komen. Veel plezier daar.
    Wij zijn vandaag teruggekomen uit Parijs, maar dan met de trein. We hebben o.a. de grote Notre Dame bezocht.
    Groetjes Kees Vogels
  13. Ab en Marietje:
    22 mei 2018
    Zo geschreven dat we ons heel goed kunnen voorstellen hoe jullie fietsdagen eruit zien,net alsof we meefietsen,erg leuk.Nog heel veel fietsplezier ,gr.van ons.