De Lange Jan!

13 mei 2018 - Strandcamping Groede, camping in Zeeland direct aan zee, Nederland

Zondag 13 mei,

Het is 06:30 uur als ik wakker word van de regen die tegen mijn tent tikt, ik kijk op mijn mobiel hoe lang het nog door blijf regenen.Ik vraag aan Helmi of ze al wakker is ........ maar ik krijg geen antwoord ze slaapt nog als een roos, dus ik probeer ook nog maar wat te slapen.Om half acht word ik wakker van de rits van de tent van Helmi het is inmiddels droog.We gaan lekker zitten ontbijten, ik bak voor ieder een eitje en dat gaat er goed in.Rond half 10 fietsen we uit Burg-Haamstede weg,het gaat richting Neeltje Jans' een stukje Nederlands vakmanschap van de bovenste plank.Natuurlijk tijd voor een foto moment.Als we aan de andere oever zijn bij Breezand Vrouwenpolder zien we een snackbar waar ze ook waffels hebben,daar had Helmi veel zin in dus die hebben we samen genomen met koffie en dat was erg lekker. Wij maakten ons nog een beetje zorgen over de fietsen, zeker toen daar een hele groep "Hells Angels" bij kwam staan, maar dat bleken erg zachtaardige mannen te zijn. Vaak maak je je voor niets ongerust. MIddelburg kwam in zicht met zijn indrukwekkende torens. WIj wisten de naam niet meer, maar het was dus: Lange Jan. Een tochtje door de stad naar Albert Heijn gaf nogal wat verwarring, maar na een half uurtje vonden we de weg wel weer terug. En er moet in elk geval goed gegeten worden! We vervolgde onze tocht naar Vlissingen daar namen we de Ferry naar Breskens, na klein stukje langs de kust hebben we de afslag genomen door een park van Roompot waar we een bakjes koffie en een boterham hebben genomen.Nog een paar km en we hebben een prachtig plekje Groede gevonden.Koud was het vandaag, wind tegen en regenbuien maar na een lekkere warme douch zijn we dat allemaal weer vergeten.toch nog leuke waarnemingen vandaag, visdief,kiekkendief,en hier bij de camping het luchtspektakel van de kievieten!

1. Trees:
    13 mei 2018
    Mooi verslag Henk en Helmi, Hells Angels op jullie pad en nog een paar dieven 😉 Visdief en Kiekendief genaamd , hoef je ook niets van te vrezen gelukkig 🤪 , als jullie morgen weer verder gaan is de temperatuur weer beter ! Dat scheelt want het was erg koud vandaag 🚲 brrr , een lieve groet en de eerste vreemde vogels zijn jullie al tegengekomen 😎
  2. Koosje de Leeuw:
    13 mei 2018
    Het was inderdaad druilorenweer!
    Morgen wordt 't wat aangenamer!!!
    Misschien doen jullie de zee aan? Of is dat misschien overdreven gezegd
    ?

Grietjed